کلاسند مدیریت دوشنبه 16 بهمن 1396 10:18 ق.ظ نظرات ()



نویسنده : من در عرصه تدریس مشغول به تحصیل هستم و به عنوان یک هماهنگ کننده برای نیم دهه کار کرده ام.

من یک دیدگاه خوب درباره نحوه آموزش و یادگیری در این حوزه دارم.

تدریس شامل اصول و روش های استفاده شده توسط معلم است تا دانش آموزان را توانمند سازد. این استراتژیها تا حدی بر مبنای موضوعی که باید آموزش داده شود و بخشی از ماهیت یادگیرنده تعیین می شود.

رویکردهای تدریس می تواند به روش معلم محور و دانش آموز محور به یادگیری طبقه بندی شود. هر کدام از رویکردهای معلم یا مدرسه را دنبال کنیم، هدف نهایی دستیابی به امتیازات عملکرد بهتر دانش آموزان است. به این منظور دستیابی به رتبه بندی عملکرد خوب دانش آموزان زیادی دارد. خیلی از مدارس بیش از حد آموزش می دهند، فوق العاده مربیگری می کنند، کار اضافی برای افزایش دانش آموزان خود ایجاد می کنند. آیا فکر می کنید این واقعا به اندازه کافی برای ایجاد دانش آموزان باعث موفقیت خواهد شد؟ به عنوان هماهنگ کننده، نقش من برای هدایت، نظارت و ارزیابی معلمان بود. من به شدت به ارزیابی معلم اعتقاد دارم که یک کلید برای یک پروسه یادگیری موثر است. یک فرایند به خوبی طراحی شده می تواند به معلمان کمک کند تا کار خود را بهتر انجام دهند و در نهایت از دانش آموزان سود برساند - اما معلمان معتقدند که هر فرایند ارزیابی باید منصفانه باشد، به طور مداوم اجرا شود و واقعیت های حرفه را در نظر بگیرد.

برای معلمان منطقی نیست که بر اساس این که چگونه دانش آموزان بر روی آزمون های استاندارد نمره کسب می کنند، ارزیابی می شود. دانش آموزان از زمینه های مختلف می آیند و منطقی نیست که فرض کنیم که معلم در یک محله با وضع مالی مناسب باید دانش آموزانی را که نمره ای مشابه با دانش آموزانی که در مدرسه در محله فقیرنشین حضور دارند، ایجاد کند. هدف فرایند ارزیابی باید برای کمک به معلمان باشد تا بتوانند حمایت بیشتری داشته باشند و از آن برای توسعه برنامه های عملیاتی برای بهبود آموزش استفاده کنند. معلمان همواره گفته اند که مایل به حمایت از ارزیابی های دقیق هستند، تا زمانی که واقع بین باشند و به صورت عادلانه و پیوسته اجرا شوند. آنها همچنین گفتند که بحث ارزیابی معلمان باید تغییر کند و تمرکز بیشتری بر پشتیبانی، نه مجازات معلمان و مربیان دارند. "اگر قصد کمک به یک معلم بهبود یابد، من معتقدم که اکثر معلمان از آن استقبال می کنند."


با این حال، بسیاری از مدارس ارزیابی معلمان را انجام نمی دهند، و بسیاری از کسانی که ارزیابی می کنند، لزوما به طور موثر انجام نمی دهند. دلایل زیادی برای این وجود دارد. مشکل اصلی "زمان": ارزیابی هر آموزگار در یک سایت مدرسه چندین بار در سال باید انجام شود و اطمینان از اینکه ارزیابی ها عمیق و معنی دار هستند بسیار وقت گیر است. در حال حاضر بسیاری از مدیران با داشتن تعداد بسیار زیادی برنامه و فعالیت، این ارزیابی جامع را انجام نمی دهند. یکی دیگر از دلایل سازمان ها این است: با ارزیابی طیف گسترده ای از کارنامه های کاغذی و کاغذ بازی انجام می شود. این می تواند دشواری کار را برای پیگیری اهداف بیشتر کند، و مشخص نشود افرادی که نیاز به بهبود دارند ودر چه حوزه های باید تغیر داشته باشند، و چه کسی در عمل خود برتر است.